Ruohonjuuressa infonäytöt ovat myymäläviestinnän tehokas ydin | iDiD
Infonäytöt ovat keskeisessä roolissa ekokauppaketju Ruohonjuuren myymäläviestinnässä. iDiD helppokäyttöisenä sisällönhallintajärjestelmänä mahdollistaa sujuvan ja ajantasaisen viestinnän ketjun kaikkien myymälöiden infonäytöillä. Hyvin suunniteltu näyttöviestintä auttaa parantamaan asiakaskokemusta ja vahvistamaan brändiä. Ja mikä parasta, koko paletti on yksittäisistä infonäyttösisällöistä aina brändi-ilmeeseen täysin asiakkaan omissa hyppysissä.
Superfoodeihin, luonnonkosmetiikkaan ja muihin kestävää elämäntapaa tukeviin luomutuotteisiin erikoistunut kotimainen myymäläketju Ruohonjuuri on hyödyntänyt iDiD-infonäyttöpalvelua vuodesta 2014 alkaen.
Näytöillä esitettävät sisällöt vaihtelevat tilanteen mukaan. Tyypillisesti sisällöt koostuvat esimerkiksi käynnissä olevista kampanjoista, tarjouksista ja tuote-esittelyistä tai ne infoavat tulevista tapahtumista ja palveluista.
iDiD-palveluun asiakaskohtaisesti luotavan hierarkian myötä koko myymäläketjun infonäyttöjen sisältöjen hallinnointi hoituu sujuvasti konsernitasolta. Markkinointitiimi määrittelee kulloinkin voimassa olevat sisällöt näkymään halutuille infonäytöille juuri oikeaan aikaan.
Ruohonjuuressa infonäyttösisällöt ovat usein identtiset kaikissa ketjun myymälöissä. Tällöin riittää, että halutut sisällöt luodaan kertaalleen iDiD-hallinnassa koskemaan koko ketjua. Tarvittaessa kuhunkin myymälään voidaan lisäksi erikseen määritellä myös myymäläkohtaista sisältöä koskemaan koko myymälää tai vain haluttua näyttöä.
Monipuolista ja helppokäyttöistä
iDiD-palvelussa infonäyttösisällöissä voi hyödyntää monipuolisesti tarpeen ja tilanteen mukaan erilaisia sisältöelementtejä. Ne voivat olla tekstiä, kuvia, videoita, sosiaalisen median syötteitä tai muuta integroitua, reaaliaikaista dataa.
Sisällön luominen iDiDilla käy nopeasti ja helposti käyttäjältä kuin käyttäjältä. Kauppaketjun markkinointiväen hektisten aikojen työkuorman tasaaminen käy sujuvasti ajastamalla tiettyä ajankohtaa koskevat sisällöt valmiiksi jo hyvissä ajoin etukäteen.
Ajastamalla infonäyttösisällöt saadaan pyörähtämään käyntiin juuri oikeaan aikaan, taaten oikeanlaisen näkyvyyden myymälöissä halki Suomen. Jos tarvetta nopeille peliliikkeille ilmenee, ovat sisällöt ja koko brändin visuaalinen ilme, aina helposti päivitettävissä ja täysin asiakkaan omissa käsissä.
Myymälöiden näytöillä esitettävä tieto erilaisine käyttövinkkeineen parantaa asiakaskokemusta ja auttaa heitä innostumaan uusistakin tuotteista. Hyvin suunniteltu viestintä luo myymälästä houkuttelevan ja informatiivisen ympäristön tehden myymäläkäynnistä miellyttävän ja miksei samalla inspiroivankin.
Kattavasti tukea ja koulutuksia
iDiDin avulla infonäyttösisältöjen luominen on todella vaivatonta ja ripeää. iDiDin viikoittain tarjoamat maksuttomat peruskäyttökoulutukset tekevät käyttöönotosta jouhevaa kaiken kokoisille organisaatioille.
Koulutukset tarjoavat loistavan tilaisuuden oppia tarvittavat taidot ja hallita iDiD-palvelua tehokkaasti. Näin iDiDiä käytön hyödyntäminen onnistuu täydellä teholla heti palvelun käytön aloittamisen alkumetreiltä alkaen.
iDiDin asiakkaana käyttäjä ei koulutuksenkaan jälkeen jää yksin, sillä asiantuntevaa apua on aina tarjolla. Tuen pääpaikkana toimii Tampere, josta käsin tukemme palvelee ystävällisesti ja ripeästi suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Näin takaamme että iDiDin käyttö sujuu mutkattomasti ja tehokkaasti kaikissa tilanteissa.
iDiD & Ruohonjuuri
- Ruohonjuuri on vuonna 1982 perustettu kokonaisvaltaiseen ja luonnonmukaiseen hyvinvointiin keskittyvä ekokauppaketju
- Ketjun myymälät sijaitsevat Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Raisiossa, Espoossa, Turussa, Vantaalla, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Helsinki-Vantaan lentoasemalla
- iDiD käytössä vuodesta 2014. Kaikkien ketjun 17 myymälän infonäyttöjen sisällönhallinta tapahtuu iDiDin avulla
- Infonäyttöviestintä tukee myymäläketjun markkinointitoimintoja ja asiakaskokemusta välittämällä tehokkaasti tietoa muun muassa tarjouksista, uusista tuotteista ja palveluista.