Infonäyttöjen hankinta on monitahoinen prosessi

Mitä tulisi huomioida infonäyttöhankintaan valmistautuessa?

Uskomme, että ostajan on tärkeää tehdä perusteellista taustatyötä ja käyttää aikaa infonäyttöjen ja infonäyttöpalvelun hankinnan suunnitteluun. Näin varmistat, että hankittava infonäyttöratkaisu vastaa liiketoimintatarpeita ja budjettia. Keskustelu ja yhteistyö palveluntarjoajan kanssa ovat avainasemassa onnistuneen hankinnan varmistamiseksi.

Autamme sinua mieluusti pohtimaan eri tarpeita ja vaihtoehtoja kanssasi infonäyttöjärjestelmän tai -palvelun suhteen. Voit olla meihin yhteydessä riippumatta siitä, missä vaiheessa hankintapolkusi on ja tuleeko lopullinen valintasi olemaan iDiD. Asiantunteva tiimimme on käytössäsi.

Markkinointijohtajamme Kimmo auttaa mielellään hankintaa pohtivia.

Muistilista infonäyttöpalvelun hankintaan

Hankinnan sisäinen valmistelu

Omistaja-icon

Omistajuus ja henkilöstöresursointi

  • Kuka on tarpeen omistaja? Esimerkiksi henkilöstöhallinto, markkinointi, viestintä, johto?
  • Kuka on ensisijainen käyttäjä? Keitä muita käyttäjiä on? Miten paljon henkilöstöresursseja voidaan sitoa?
  • Huomioi myös IT:n resurssit. 

Vinkki

iDiD-infonyttöpalvelussa hallitset näppärästi käyttäjiä taitotason mukaan eri käyttäjärooleilla. 


tavoitteet

 Viestinnälliset tavoitteet ja lähtökohta

  • Mitä haluat saavuttaa infonäytöillä?
  • Vastaa kysymyksiin kenelle, mitä ja miksi. Pohdi laajaa kuvaa, ei yksittäistä ratkaisua.
  • Jos tavoitteita on monia, mikä tavoitteista on tärkeintä?

Vinkki

Jos kaipaat sparrailua viestinnän tarvekartoituksessa ja tavoiteasetannassa, viestintäasiantuntijamme Sofia Rinskoi auttaa sinua mielellään. 


Kartoitus-icon

Olemassa olevan laitteiston kartoitus

  • Millaisia näyttöjä ja laitteita on jo käytettävissä? 
  • Millaisia ominaisuuksia laitteilla on? Mikä niiden elinkaari on?
  • Määrittele lisähankintojen tarve.

Vinkki

Lue kehitysjohtajamme Timo Portimojärven bloggaus infonäyttöjen hankinnasta. 

Budjetointi ja kilpailutus 

budjetointi1

Budjetointi

  • Varmista, milloin budjettiin voidaan lisätä infonäyttöpalvelun hankinta sekä laitehankinnat.
  • Varaa riittävästi aikaa tarjouspyynnöille ja kokonaishintaselvitykselle. 
  • Huomioi eri palveluntuottajien hinnoittelumallit, laitekulut ja mahdolliset piilokulut. Peritäänkö koulutuksesta, tuesta, integraatioista tai suunnittelusta lisämaksua?

Vinkki

Käytä vakiintunutta kumppaniasi jälleenmyyjäverkostostamme tarjouksen pyytämiseksi. Asiantunteva kumppaniverkostomme on laaja, löydät tutun jälleenmyyjäsi ehkä jo listaltamme.


valinta1

Kumppanin valinta

  • Tee huolellinen taustatyö ja vertaile eri kumppaneiden tarjouksia suhteessa tarpeisiisi ja henkilöstöresurssiisi.
  • Varmista vielä hinnoittelun läpinäkyvyys. 
  • Kiinnitä huomiota kumppanin maineeseen ja luotettavuuteen. Varmista, että saat tarvittaessa teknistä apua ja ylläpitotukea.

Vinkki

Luotettava jälleenmyyjä on selkeä hinnoittelussaan.

Tarvittaessa autamme sinua mielellämme sopivan kumppanin löytämisessä.

Käyttöönoton valmistelu

Suunnittelu-icon

Tekninen suunnittelu

  • Selvitä sijoituspaikat näytöille. Esimerkiksi ovenpielinäytöt, aulanäytöt, ikkunanäytöt, odotustilat, asiakastilat, henkilöstötilat…
  • Pohdi teknisiä vaatimuksia, kuten näytön koko, sijainti, resoluutio ja käyttöympäristö.
  • Mitä lisälaitehankintoja tarvitset?

Vinkki

Asiantuntevat jälleenmyyjämme ovat korvaamaton apu teknisessä suunnittelussa.

Ota heihin rohkeasti yhteyttä!


Ylläpito-icon

Ylläpito ja tuki

  • Ovatko päivitykset, tietoturva ja ongelmatilanteet ostajan vastuulla?
  • Tarkista, miten päivitykset ja korjaukset hoidetaan ja kuinka kauan takuu kattaa laitteiston.

Vinkki

Me huolehdimme datastasi sekä järjestelmän toimivuudesta. Autamme ongelmatilanteissa ilman lisämaksuja.


Käyttöönotto-icon

 Käyttöönotto

  • Seuraa koulutusten riittävyyttä suhteessa palvelun käyttöön. Onko tukea saatavilla luvatusti?
  • Kiinnitä huomiota luvattuihin ominaisuuksiin ja varmista, että ne toimivat.
  • Varmista, että kaikki laitteet toimivat luvatusti. Varaudu siihen, että teknisiä ongelmia voi ilmetä. Ne kannattaa hoitaa heti kuntoon.

Vinkki

Ole kriittinen!

Mielestämme hyvä ja rahanarvoinen palvelu on sujuva ottaa käyttöön ja ongelmat hoidetaan vikkelästi kuntoon.