Miksi kannattaa hankkia infonäyttöpalvelu?
Miksi tarvitset infonäyttöjä?
Infonäyttöviestintä on nykyaikaa
Löydät infonäyttöjä kaikkialta missä kuljet. Ne toimivat, koska ihmiset katsovat mielellään liikkuvaa kuvaa ja näyttöjä.
Kokonaisviestinnän valttikortti
Infonäyttöjen monipuoliset viestintämahdollisuudet sisäisen viestinnän, markkinoinnin, asiakasviestinnän, tilaohjauksen, elämyksellisyyden ja hätäviestinnän osalta tekevät kokonaisviestinnän valttikortin.
Vaikuttavan johtamisen ja kokemuksen kanava
Parhaimmillaan infonäyttöpalvelu tarjoaa organisaatiolle oman viestintäkanavan, joka toimii kaikkiin viestintätarpeisiin ja on täysin omissa käsissä. Infonäytöt toimivat niin sisäisesti kuin markkinointitarkoituksiinkin ja auttavat sinua johtamaan linjakkaasti.

Infonäyttö hyödyttää kaikkia osapuolia

Viestintäedut
- Helppo päivitettävyys
- Nopea sisällön vaihtaminen
- Ajastukset
- Räätälöitävyys

Työntekijäkokemus
- Samanmukaiset viestit kaikille
- Sitoutuminen
- Osallistaminen
- Vaivaton kuluttaa

Asiakkaan hyödyt
- Huomioarvo ja intuitiivisuus
- Viihdyttävyys
- Kokemuksellisuus
- Muistettavuus
Dataa infonäyttöjen markkinatutkimuksista
Huomioarvo

63 % kuluttajista huomaa infonäyttöjen viestit. Verrokkina 57 % huomaa aikakausilehtien, 56 % TV:n ja 47 % internetin viestit.
Houkuttelevuus

80 % kuluttajista menee liikkeeseen kiinnostavan infonäyttösisällön houkuttelemana.
Ostokokemus

90 % kuluttajista uskoo, että liikkeessä sijaitsevat infonäytöt nopeuttaisivat heidän ostosten tekemistä ja lisäisivät ostomukavuutta
Q&A - Kysymyksiä ja vastauksia
Mikä on infonäyttö?
Infonäyttö on viestintään, markkinointiin tai ohjaamiseen tarkoitettu digitaalinen näyttöpinta, johon voidaan ohjata erilaisia vaihtuvia sisältöjä.
Sisällöt voivat olla tarkoitettu hyvin tarkkaan kohdennetulle yleisölle tai yleisempiä kaikille tarkoitettuja sisältöjä.
Mikä on infonäyttöjärjestelmä?
Infonäyttöjärjestelmä tai infonäyttöpalvelu tarjoaa infonäyttöjen hallintaan julkaisujärjestelmän. Se on verrattavissa siihen, miten verkkosivuja ylläpidetään julkaisujärjestelmän avulla.
Infonäyttöjärjestelmä mahdollistaa esim. julkaisun valituille tai yksittäisille näytöille, ajastuksen, siirtymätehosteet, integraatiot, tiedostonhallinnan ja käyttäjähallinnan.
Me iDiDilla kutsumme järjestelmän sijaan itseämme infonäyttöpalveluksi, koska teknisen ratkaisun lisäksi me tarjoamme myös koulutuksia ja kiitetyn tuen. Me haluamme, että sinä onnistut!
Mitkä ovat infonäyttöjen hyödyt suhteessa perinteisiin opasteisiin?
Perinteistä seinäinformointia, kuten julisteita ja kylttejä, ei voi oikeastaan edes verrata infonäyttöihin.
Infonäytöt ovat liikkuva, muuttuva, huomiotaherättävä, helposti päivitettävä, jatkuvan tekemisen viestintäväylä, jolla voidaan kohdentaa viestejä ajankohdan ja yleisön mukaan. Julisteet, tulosteet ja muut perinteiset, staattiset seinäopasteet eivät ole räätälöitävissä ja niitä pitää tuottaa lisää ja lisää olosuhteiden muuttuessa.
Mitä Digital Signage tarkoittaa?
Digital Signagella tarkoitetaan laaja infonäyttöviestintäkokonaisuutta. Kokonaisuuteen kuuluu:
- Teknologia, eli näytöt, telineet, toistintietokoneet ja muu infra
- Ohjelmistot, kuten hallinnointi- ja toistinohjelmistot
- Verkkoyhteydet, eli langattomat-, langalliset- ja mobiiliyhteydet
- Sisällöt ja tiedostot, kuten kuvat, videot, tekstit, mainokset, ohjeet ym.
- Design, kuten esimerkiksi brändi-ilme tai perinteiset opaste-elementit, käyttötarkoituksesta riippuen
- Toimenpiteet, kuten asennukset ja huolto
- Liiketoimintavaikutukset
Miksi nimi iDiD Digital Signage?
iDiD lausutaan kuten "I did", eli minä tein. Nimemme kuvaa sitä, että infonäyttöpalvelumme antaa sinun käteesi kaiken mahdollisen. Asiakkaanamme voit itse ylläpitää brändi-ilmettäsi ja luoda sekä ajastaa sisältöjä. Me iDiDilla mahdollistamme onnistumisesi tarjoamalla tukea ja koulutusta.
Me ja tasokas jälleemyyjäverkostomme autamme sinua pystyttämään teille sopivan infonäyttökokonaisuuden. Karkeasti jaoteltuna, jälleenmyyjäkumppanimme tarjoavat tarvittavan teknologian ja sen asennuksen ja me iDiDilla tarjoamme ohjelmiston ja sen kehityksen ja ylläpidon. Yhdessä me myös autamme sinua suunnittelemaan toimivan kokonaisuuden ja menestymään infonäyttöviestinnässä.
Lue lisää bloggauksestamme
Valitettavasti infonäyttöviestintää on tutkittu vielä varsin vähän – etenkin Suomessa. Jotain voi kuitenkin päätellä myös kaupallisista tutkimuksista.
Voit lukea lisää infonäyttöjen eduista yhdysvaltalaisten kuluttaja- ja markkinatutkimusten valossa blogistamme. Viestinnän asiantuntijamme Sofia Rinskoi avaa tutkimusten tuloksia ja pohtii mitä ne käytännössä tarkoittavat.