Miten julkinen sektori hyödyntää iDiD-infonäyttöpalvelua?
iDiD – infonäyttö on kunnan oma viestintäkanava
Infonäytöt ovat kuntaviestinnän kasvot
Kuntien ja kaupunkien viestinnässä on haasteena tavoittaa mahdollisimman laajalti kunnan asukkaat ja viestiä selkeästi kaikille. Infonäytöt ovat kunnan oma viestintäkanava. Kunnan täysin omissa käsissä oleva visuaalinen kanava auttaa tavoittamaan monenlaisia kohderyhmiä suoraan heidän käyttäessään palveluja.
Monessa suuremmassa kaupungissa iDiDia käytetäänkin hyvin kokonaisvaltaisesti sekä kaikkien palveluiden viestintään, että sisäiseen viestintään. Mitä laajempi infonäyttöverkosto on, sitä tehokkaammin sitä voi käyttää kuntalaajuiseen viestintään.
Yhtäaikainen ja yhdenmukainen viestintä useissa toimipisteissä on iDiDin avulla mahdollista – jopa helppoa!
Kanavat helpottavat tavoittamista
Julkiset toimijat yhteistyöverkostoineen hyötyvät suuresti iDiDin poikittaisviestintään sopivista kanavista. Tämä mahdollistaa esimerkiksi kulttuuri- ja vapaa-ajan palveluiden viestinnän nuorisotoimen infonäytöillä ja yhteistyön laajasti eri toimijoiden, esimerkiksi kulttuurituottajien kanssa. Neuvolassa voi vilahtaa ulkoliikuntapaikkojen tietoja tai vaikkapa aukioloaikoja kirjastoista. Synergiamahdollisuuksia on rajattomasti.
Kanavat lisäävät palveluviestinnän kattavuutta joka hyödyntää kaikkia. Palveluiden käyttöaste nousee, ihmiset ovat tyytyväisiä ja julkisen toimijan läpinäkyvä, aktiivinen maine kasvaa.
Linjakas sisäinen viestintä infonäytöillä
Moni julkinen toimija on myös alueensa suurimpia työnantajia. Tällöin haasteena on suuri sisäisen viestinnän tarve. Erityisesti usein on tarve viestiä tasapuolisesti hyvin erilaista työtä tekeville työntekijöille. Tarvitaan kanava, joka toimii toimistoista rakennustyömaille. Infonäyttöpalvelu auttaa tässä erinomaisesti.
Kun aikaa tai mahdollisuuksia intran tai sähköpostin tutkimiseen ei työpäivän aikana työn luonteesta johtuen ole, muistuttavat työpisteillä olevat infonäytöt tärkeistä ja ajankohtaisista asioista sekä luovat yhteenkuuluvuutta. Myös toimistotyötä tekeville infonäytöt auttavat tietoähkyyn ja auttavat toimitiloissa hyvän työntekijäkokemuksen luonnissa.
Älykästä tiedon jakoa integraatioilla
Kattavat integraatiomme auttavat tuomaan tietoa näytöille notkeasti myös kunnan muista järjestelmistä. Päivittäminen moneen kanavaan vähenee näin huomattavasti. Monet integraatioistamme on suunniteltu nimenomaan julkisten toimijoiden tarpeisiin.
Integraatiot apunasi
Toimialat hyödyntävät iDiDin monipuolisuutta

SoTe-palvelut
- Asiakasohjaus ja -viestintä
- Palvelutiedotus
- Ristiinviestintä
- Sisäinen viestintä

Koulut ja oppilaitokset
- Tilaohjaus
- Tiedottaminen
- Oppilaiden osallistaminen
- Sisäinen viestintä

Tapahtumapalvelut
- Tapahtumamarkkinointi
- Ristiinviestintä
- Asiakasohjaus ja -viestintä
- Sisäinen viestintä

Kirjastot
- Asiakasohjaus ja -viestintä
- Kirjaesittelyt
- Tapahtumamarkkinointi
- Ristiinviestintä

Museot
- Asiakasohjaus ja -viestintä
- Elämyksellisyys
- Havainnollistaminen
- Kieliversiot ja kävijäkokemus

Julkinen työnantaja
- Osallistaminen
- Linjakas päivittäisjohtaminen
- Tasapuolinen viestintä
- Työntekijäkokemus
Toimialan oman viestinnän sydän
Infonäytöt rikastuttavat myös toimialojen omaa viestintää. Vaikka näytöillä voikin pyöriä kaupungin jaettuja viestejä tai poikittaisviestintää, on omien asiakkaiden ohjaus, palvelutiedottaminen, markkinointi, elämyksellisyys ja kokemuksen hallinta tärkeää jokaiselle yksittäiselle palvelulle.
Eri toimialat hyödyntävät infonäyttöjä omiin tarpeisiinsa sopien. Oppilaitoksissa viestinnässä korostuvat oppilaiden ohjaaminen, tiedottaminen ja osallistaminen. Kirjaston infonäytöt esittelevät uutuuksia, markkinoivat tapahtumia ja näyttelyitä. Sosiaali- ja terveyspalveluissa asiakkaiden ohjaus, tilannetiedotus ja kokemuksen hallinta nousevat tärkeään rooliin.
Sinä päätät –
me autamme sinua onnistumaan
Me olemme auttaneet jo yli 150 kuntaa viestimään paremmin mitä moninaisimmissa tilanteissa, tiloissa, palveluissa ja tarpeissa. Kuntapalvelut ovat sydäntämme lähellä: monella työntekijällämme on itselläänkin kuntatausta.
Jos haluat nostaa myös teidän kunnan viestinnän uudelle tasolle, otathan yhteyttä varaamalla demon.