Viestintä infonäytöillä säästää aikaa Akateemisessa

Viestintä infonäytöillä säästää aikaa Akateemisessa

Eri infonäyttöjärjestelmiin tutustuessaan Akateemista Kirjakauppaa miellytti iDiDissa helppokäyttöisyys ja monipuolisuus. iDiDiin siirtyminen toi myymäläviestintään lisää tehoa sekä ajansäästöä. Nyt myymäläviestintä sujuu ketjun kaikissa toimipisteissä kirjakaupan henkilöstön keskittyessä tärkeimpään eli ensiluokkaiseen asiakaspalveluun.

Kirjanystävien kohtaamispaikka

Loistavasta palvelustaan ja asiantuntevasta henkilökunnastaan tunnettu Akateeminen Kirjakauppa aloitti toimintansa Helsingissä vuonna 1893. Akateemisen perustajat Alvar Renqvist ja Gösta Branders halusivat, että kirjakauppa olisi sivistyslaitos, jossa kirjanystävät kohtaavat toisensa korkeatasoisen palvelun ja uusimman kirjallisuuden parissa.

Nykyisin Akateeminen on osa ruotsalaista Bonnier Books -konsernia. Myymälöitä kirjakauppa-alan konkarilla on viisi: Helsingin Kirjatalossa, Espoon Tapiolassa, Turussa, Tampereella ja Vaasassa.

Akateemisen kirjakaupan Helsingin myymölän kirjahyllyjen seassa infonäyttö mainostaa uutta teosta.

Mutkattomasti viidessä toimipisteessä

Akateemisen Kirjakaupan myymälöissä on käytössä yhteensä kymmenen infonäyttöä. Näyttöjen avulla asiakkaille viestitään myymälöiden ajankohtaisia asioita. Aiheina infonäyttösisällöissä ovat esimerkiksi ajankohtaiset kirjamainokset, paperituotteet, kampanjamainokset sekä tapahtumatiedotteet. 

Ennen iDiDin käyttöönottoa Akateemisessa oltiin jo entuudestaan varsin tottuneita infonäyttöjen käyttäjiä.

iDiDiin päädyimme uusiessamme myymälöiden infonäyttöjä, kertoo Akateemisen Kirjakaupan Visual Merchandiser Karoliina Järvi. Kilpailutimme eri näyttöjärjestelmiä ja tutustuessa vaihtoehtoihin pidimme erityisesti iDiDin monipuolisuudesta ja helppokäyttöisyydestä.

Ajansäästöä ajastuksilla


Uuden järjestelmän ominaisuudet erottuivat käytössä nopeasti edukseen. Esimerkiksi ajastamisen ansiosta sisällön esittämisen loppuminen ei ole enää oman muistin varassa, järjestelmä kun lopettaa esittämisen automaattisesti sille määriteltynä hetkenä.

Erityistä kiitosta iDiDissa ansaitsee ajastamisen helppous!

Järjestelmä mahdollistaa kampanjakohtaisten mainosten suunnittelun ja toteutuksen myymälöidemme eri tarkoituksiin, kertoo Karoliina. Näin voimme kerralla suunnitella ja ajastaa mainokset hyvissä ajoin näytöillemme tarkasti haluamaamme ajankohtaan. Pystyn myös hallinnoimaan kaikkia ketjun infonäyttöjen sisältöjä saman aikaisesti.

Akateemisen kirjakaupan Helsingin myymälän ikkunan infonäyttö mainostaa kuukauden tarjouksia. 
Kiitosta keräävät myös hankintaprosessi sekä käyttöönoton kynnystä madaltavat maksuttomat koulutukset.

Koko iDiD-järjestelmän hankinta sujui ensi kontaktista asti mutkattomasti. Ja kiitos koulutusten, opimme myös nopeasti järjestelmän käytön.

Akateeminen kirjakauppa & iDiD

  • Akateeminen siirtyi käyttämään iDiDia näyttöjen päivityksen yhteydessä tutustuttuaan markkinoilla olleisiin eri järjestelmiin
  • Käytön helppous ja monipuolisuus sinetöivät päätöksen. Lisäksi iDiDin maksuttomat käyttökoulutukset helpottivat käyttöönottoa
  • Kampanjakohtaisten sisältöjen toteutus eri toimipisteisiin onnistuu yhtä sujuvasti kuin näyttökohtaisten sisältöjen luonti.