Haarlankatu 4 A
33230 Tampere
010 281 4350
info@idid.fi
Vältä sisäisen viestinnän sudenkuopat
Pandemia-aika on muokannut organisaatioiden toimintatapoja uusiksi ja korostanut entisestään sisäisen viestinnän merkitystä. Infonäytöt tukevat visuaalisena kanavana loistavasti viestinnän kehittämistä.
Sisäinen viestintä, se kuuma puheenaihe tämän päivän työyhteisöissä. Aihe, joka herättää monenlaisia tunteita ja huonosti hoidettuna voi saada aikaan suuriakin vahinkoja. Sisäinen viestintä on taiteenlaji, jolle on mahdotonta määritellä yhtä ja oikeaa toteutustapaa. Se pikemminkin elää organisaation tarpeiden ja mieltymysten mukaan.
Yksinkertaistettuna sisäinen viestintä on vuorovaikutusta ihmisten välillä, mutta miten ihmeessä sen toteuttamisessa voi onnistua tämän päivän informaatiotulvassa tukien samalla yrityksen strategisia linjauksia?
Sähköposti täynnä lukemattomia meilejä ja kalenteri buukattu täyteen palavereja. Tuttu tunne varmasti monen työarjessa. Tiedottaminen on siis näennäisesti hoidettu lähettämällä sähköpostia koko henkilöstölle, mutta tavoittaako viesti oikeasti? Henkilöstön tiedottaminen on hoidettu vielä edistyksellisemmin, jos samainen viesti on lisätty luettavaksi yrityksen intraan. Mutta riittääkö vielä tämäkään?
Molemmat edellä mainitut kanavat ovat tiedotusväyliä, jotka vaativat käyttäjän omaa aktiivisuutta ja kiinnostusta aiheeseen. Ne ovat kanavia, jotka ovat ehdottoman hyviä ja välttämättömiäkin, mutta eivät yksinään riitä täyttämään onnistuneen viestinnän kriteereitä. Informaatiotulvan kasvaessa on pohdinnan paikka, miten hoitaa sisäinen viestintä onnistuneesti, sillä onnistuessaan se vahvistaa organisaation mielikuvaa ja tukee kasvua.
iDiD skaalautuu sisältötarpeidesi mukana
Ajatus siitä, että kaikki yrityksen käytössä olevat viestintäkanavat yhdistettäisiin yhdeksi näkymäksi kaikkien nähtäville, kuulostaa enemmän kuin hyvältä. Voit luoda sisältöä käyttäen monipuolisesti eri elementtejä kuten tekstejä, grafiikkaa, kuvia, videoita. Näiden lisäksi pystyt tuomaan tietoa suoraan yrityksesi eri tietolähteistä kuten Sharepoint, Power BI, Wilma tai sosiaalisen median Instagram tai Youtube.
Ratkaisu sisäisen viestinnän haasteisiin on kovinkin yksinkertainen. Hankkimalla infonäytöt tuot niin tärkeät kuin kevyemmätkin sisällöt näkyväksi osaksi organisaation työpäivää. Kutsumme infonäyttöä vilkaisumediaksi, jolloin viestin huomiointi ei vaadi vastaanottajalta suurta ponnistelua. Näin esimerkiksi tuotanto-, kahvi- ja taukotilat ovat oivallisia tiloja rakentaa näyttösisältöjen kautta avoimuutta ja vuorovaikutteisuutta. Kaikkein tehokkain lopputulos saadaan aikaan silloin, kun mahdollisimman moni organisaation jäsen tuottaa infonäytölle sisältöä. Me teemme sen mahdolliseksi kouluttamalla viikottain iDiD-käyttäjiä.
Case Leppäkoski Group Oy
Lue lisää miten energia-alan yritys Leppäkoski Group hyödyntää iDiDia sekä infonäyttöjä sisäisessä viestinnässään.
Ajatus siitä, että kaikki yrityksen käytössä olevat viestintäkanavat yhdistettäisiin yhdeksi näkymäksi kaikkien nähtäville, kuulostaa enemmän kuin hyvältä.
- Kansainvälistä viestintää
Tampereen seudun ammattiopisto Tredu
- Ammattitaitoista infonäyttöviestintää
- Elämyksiä ympäri Suomen
Haarlankatu 4 A
33230 Tampere
010 281 4350
info@idid.fi
Maksuton 20 minuutin demo tarjoaa kattavan tietopaketin infonäytöistä, niiden eduista sekä iDiD-infonäyttöjärjestelmän esittelyn.