iDiD-infonäyttöpalvelun asiakastoteutuksia

Ruohonjuuren myymäläviestintä tehostui infonäytöillä | iDiD

Kirjoittanut Kimmo Arramies | 28.8.2024 5:11

Superfoodeihin, luonnonkosmetiikkaan ja muihin kestävää elämäntapaa tukeviin luomutuotteisiin erikoistunut kotimainen myymäläketju Ruohonjuuri on hyödyntänyt iDiD-infonäyttöpalvelua jo vuodesta 2014. 

Näytöillä esitettävä sisältö vaihtelevat tilanteen mukaan. Tyypillisesti sisällöt koostuvat esimerkiksi kampanjoista, tarjouksista ja tuote-esittelyistä tai ne infoavat tulevista tapahtumista ja palveluista.

iDiD-palveluun asiakaskohtaisesti luotavan hierarkian myötä koko myymäläketjun infonäyttöjen sisältöjen hallinnointi hoituu sujuvasti konsernitasolta. Markkinointitiimi määrittelee kulloinkin näytölle halutut sisällöt juuri oikeaan aikaan. 

Ruohonjuuressa infonäyttösisällöt ovat usein yhteneväiset kaikissa myymälöissä. Tällöin riittää, että halutut sisällöt luodaan kertaalleen iDiD-hallinnassa koskemaan koko ketjua. Tarvittaessa kuhunkin myymälään voidaan määritellä myös paikallista sisältöä koskemaan koko myymälää tai vain tietylle näytölle.

Monipuolista ja helppokäyttöistä


iDiD-palvelussa infonäyttösisällöt voivat koostua monipuolisesti eri elementeistä tarpeen ja tilanteen mukaan. Sisällöissä voidaan hyödyntää tekstiä, kuvia, videoita, sosiaalisen median syötteitä sekä muuta integroitua, reaaliaikaista dataa.

Sisällön luominen iDiDilla käy nopeasti ja helposti käyttäjältä kuin käyttäjältä. Kiireisten aikojen työkuormaa helpottaa mahdollisuus ajastaa sisällöt etukäteen: ajankohtaiset sisällöt voi tehdä valmiiksi ja ajastaa näkymään juuri haluttuun aikaan.

Ajastamalla infonäyttösisällöt saadaan pyörähtämään käyntiin juuri oikeaan aikaan, taaten oikeanlaisen näkyvyyden myymälöissä halki Suomen. Jos tarvetta nopeille peliliikkeille ilmenee, ovat sisällöt ja koko brändin visuaalinen ilme, aina helposti päivitettävissä ja täysin asiakkaan omissa käsissä.

Myymälöiden näytöillä esitettävä tieto erilaisine käyttövinkkeineen parantaa asiakaskokemusta ja innostaa tutustumaan myös uutuuksiin. Hyvin suunniteltu viestintä tekee myymälästä houkuttelevan ja informatiivisen, parhaimmillaan jopa inspiroivan.

Kattavasti tukea ja koulutuksia 

iDiDin avulla näyttösisältöjen luominen on vaivatonta ja ripeää. Viikoittaiset maksuttomat peruskoulutukset tekevät käyttöönotosta jouhevaa kaiken kokoisille organisaatioille.

Koulutuksissa opitaan palvelun tehokas käyttö heti alusta alkaen. Ja kun koulutus on käyty, apu ei suinkaan lopu siihen. Asiantunteva tukemme palvelee ripeästi ja ystävällisesti suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Tukemme kotipaikka on Tampere, josta tavoitat meidät helposti niin puhelimitse, sähköpostitse kuin chatissa.

Näin iDiDin käyttö sujuu mutkattomasti alusta asti ja kaikissa tilanteissa.

iDiD & Ruohonjuuri

  • Ruohonjuuri on vuonna 1982 perustettu kokonaisvaltaiseen ja luonnonmukaiseen hyvinvointiin keskittyvä ekokauppaketju
  • Ketjun myymälät sijaitsevat Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Raisiossa, Espoossa, Turussa, Vantaalla, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Helsinki-Vantaan lentoasemalla
  • iDiD käytössä vuodesta 2014. Kaikkien ketjun 17 myymälän infonäyttöjen sisällönhallinta tapahtuu iDiDin avulla
  • Infonäyttöviestintä tukee myymäläketjun markkinointitoimintoja ja asiakaskokemusta välittämällä tehokkaasti tietoa muun muassa tarjouksista, uusista tuotteista ja palveluista.