Vuonna 2018 Framerylla tunnistettiin haaste: tuotannosta oli saatavilla paljon dataa, mutta sen tehokas hyödyntäminen päivittäisessä työssä ei ollut riittävää.
— Käyttöön valittiin iDiD, koska halusimme hyödyntää olemassa olevia digitaalisia työkaluja paremmin tuotannossa ja tuotannon päivittäisjohtamisessa. Samalla saimme parannettua sisäistä viestintää, kertoo NPI Manager Juha Honkamäki.
Infonäytöille tuotettavaa sisältöä hallinnoivat tuotannon työnjohto, asiantuntijat ja muutoksenhallinnan tiimi. Käytössä ovat myös valmiit integroinnit eri taustajärjestelmistä.
— Meillä on laaja käyttäjäkunta iDiDille. iDiD-käyttäjät julkaisevat tiedotteita ja työvuorolistoja. Näytämme myös raportteja tuotannonohjaus- ja PowerBi-järjestelmästä, jolla mahdollistetaan tuotannon reaaliaikaisen tilanteen näyttäminen.
Koska noin puolet Frameryn työntekijöistä työskentelee tuotannossa eikä pääse jatkuvasti intran pariin, infonäytöt varmistavat, että tieto tavoittaa kaikki.
Production Supervisor Tuomas Haapanen on nähnyt iDiDin tuomat hyödyt sisäisessä viestinnässä.
iDiDillä pystymme ratkaisemaan monia ongelmia lähinnä tuotannon tiedonkulkuun liittyen. Saamme pidettyä ajantasainen tiedon koko ajan näkyvillä ja sen avulla työntekijät pysyvät paremmin ajan hermolla mitä ja milloin tapahtuu.
Tuomas Haapanen / Framery Oy
— Aamupalaverissa pystymme havainnollistamaan paljon visuaalisesti asioita, kuten työvuoroja ja työpistesisältöjä. Näissä sisällöissä sanallisen viestinnän tukena käytämme myös kuvaa ja videota, kiteyttää Tuomas käytännön esimerkkejä.
— iDiD mahdollistaa viestin saamisen suoraan tuotannon lattialle, komppaa Juha.
iDiDin kehitysjohtaja Timo Portimojärvi on seurannut projektia alusta asti ja pitää Frameryä esimerkillisenä käyttäjänä.
— Framery näyttäytyy meille innovatiivisena iDiDin käyttäjänä. Suorastaan malliesimerkkinä siitä, miten taustajärjestelmistä tuodaan informaatio tuotannon puolelle. Tehdään se näkyväksi tauluilla ja ohjataan sillä päivittäistä tuotantoa.
Frameryn kokemukset iDiDistä ovat olleet positiivisia: tiedonkulku on parantunut, päivittäisjohtaminen helpottunut ja tuotannon seuranta tehostunut. Myös asiakaspalvelu saa Juhalta kiitosta.
iDiDista on tullut tärkeä palanen meidän päivittäisjohtamisessa. Olemme olleet myös tosi tyytyväisiä iDiDin asiakaspalveluun. Harvasta palvelusta saa vastausta niin pikaisesti ja mahdolliset haasteet on ratkaistu todella nopeasti.
Juha Honkamäki / Framery Oy
Lue lisää infonäyttöjen eduista eri kohderyhmillemme!