Tämä sivusto käyttää sivuston toimintaan liittyviä pakollisia evästeitä sekä antamasi suostumuksen mukaan, käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tilastointiin liityviä evästeitä. Lisätietoa tietosuojakäytännöistä.
Teatraalista tiedotusta
Tampereen Teatteri on toinen Tampereella toimivista suurista teattereista, joka aloitti toimintansa jo vuonna 1904. Tampereen Teatterin infonäyttöjärjestelmän uudistuksessa uudeksi järjestelmäksi valikoitui Kulttuurimyymälä Aplodin käyttäjien kehuma iDiD.
Yhteistyömme Tampereen Teatterin kanssa alkoi kesällä 2014, kun Teatterin kivijalkaan Hämeenkadulle avattiin uusi teatteri- ja matkailijaväkeä palveleva kulttuurimyymälä Aplodi. Saman vuoden syksyllä ajankohtaiseksi tuli myös teatterin oman aiemmin käyttämän infonäyttöjärjestelmän päivittäminen vastaamaan sekä päänäyttämön, Frenckelin että lavastamon nykyisiä viestinnällisiä tarpeita.
Kulttuurimyymälä Aplodissa iDiD-järjestelmä on alusta alkaen ollut tehokkaassa käytössä ja tyytyväisten käyttäjien palaute olikin omiaan helpottamaan teatterin hankintapäätöstä. Kuten Tampereen Teatterin myynti- ja markkinointipäällikkö Heikki Ihanamäki palautteessaan totesi: "iDiD = helppoa, yksinkertaista ja nopeaa!".
Vuoden 2016 alussa ajankohtaiseksi tuli uusia suojellun rakennuksen katolla vuosikausia palvelleet valotaulut vaihdettiin uusiin, päivitettiin myös ne LED-aikaan. Uuden tekniikan avulla näytöillä on nyt värikkään sisällön lisäksi myös animaatioita ja liikkuvaa kuvaa.
Sijaintinsa vuoksi LED-taulujen vaihtaminen teatterin katolle oli useimpia muita projekteja vaiheikkaampi. Koska ydinkeskusta on arvomiljöö ja teatterirakennus lisäksi suojeltu kohde, taulujen vaihto vaati normaalia enemmän suunnittelua. Keskustelujen päätteeksi uusiksi näytöiksi valikoitui kaksi kooltaan viiden metrin levyistä ja puolitoista metriä korkeaa LED-näyttöä, joista yksi avautuu Keskustorin ja toinen Tammerkosken suuntaan. Riittävien valmistelujen jälkeen näytöt asennettiin paikalleen tammikuun loppupuolella ja otettiin käyttöön jo saman viikon aikana.
Uudet infonäytöt tarjoavat vaikuttavan tavan markkinoida aivan kaupungin keskustassa, kun vanhojen valotaulujen tekstimuotoisten sisältöjen lisäksi näyttöihin saa nyt värikuvia, animaatiota ja videoita. Infonäytöillä mainostetaan näkyvästi teatterin omaa tuotantoa, minkä lisäksi niihin myydään mainostilaa ulkopuolisille. LED-Projekti toteutettiin yhteistyössä kumppanimme Profilightin kanssa.
Sisäistä ja ulkoista viestintää
Tampereen teatterilla osa näytöistä on valjastettu henkilökunnan sisäiseen viestintään. Näin varmistetaan, että esimerkiksi toimistoväellä, puvustamolla, lavastamolla ja näyttelijälämpiöissä viesti kulkee kaikille. Ulkoinen viestintä jalkauttaa markkinointitiedotteet ja viestit Teatterin eri huoneissa niin pääteatterilla kuin Frenckellin yksikössä.
Heikki Ihanamäki - Myynti- ja markkinointipäällikköiDiD = helppoa, yksinkertaista ja nopeaa!
Muita samanlaisia
- Kotkan kulttuuripyhättö

Tampereen kaupunki, Museopalvelut
- Vierailijaviestintää

- Ready for Battle

- Työturvallisuutta näytöllä

- Tyylikästä asiakasviestintää
