Skip to the content

 

 

Akateemisessa Kirjakaupassa

Sujuva infonäyttöviestintä säästää aikaa

Eri infonäyttöjärjestelmiin tutustuessaan Akateemista Kirjakauppaa miellytti iDiDissa helppokäyttöisyys ja monipuolisuus. iDiDiin siirtyminen toi myymäläviestintään lisää tehoa sekä ajansäästöä. Nyt myymäläviestintä sujuu ketjun kaikissa toimipisteissä kirjakaupan henkilöstön keskittyessä tärkeimpään eli ensiluokkaiseen asiakaspalveluun. 

 

Kirjanystävien kohtaamispaikka

Loistavasta palvelustaan ja asiantuntevasta henkilökunnastaan tunnettu Akateeminen Kirjakauppa aloitti toimintansa Helsingissä vuonna 1893. Akateemisen perustajat Alvar Renqvist ja Gösta Branders halusivat, että kirjakauppa olisi sivistyslaitos, jossa kirjanystävät kohtaavat toisensa korkeatasoisen palvelun ja uusimman kirjallisuuden parissa.

Nykyisin Akateeminen on osa ruotsalaista Bonnier Books -konsernia. Myymälöitä kirjakauppa-alan konkarilla on viisi: Helsingin Kirjatalossa, Espoon Tapiolassa, Turussa, Tampereella ja Vaasassa. 

 

Mutkattomasti viidessä toimipisteessä

Akateemisen Kirjakaupan myymälöissä on käytössä yhteensä seitsemän infonäyttöä. Näyttöjen avulla asiakkaille viestitään myymälöiden ajankohtaisia asioita. Aiheina infonäyttösisällöissä ovat esimerkiksi ajankohtaiset kirjamainokset, paperituotteet, kampanjamainokset, tapahtumatiedotteet sekä tärkeät tiedotteet, kuten korona-ajan maskisuositukset.

Ennen iDiDin käyttöönottoa Akateemisessa oltiin jo entuudestaan varsin tottuneita infonäyttöjen käyttäjiä.

– iDiDiin päädyimme uusiessamme myymälöiden infonäyttöjä, kertoo Akateemisen Kirjakaupan Visual Merchandiser Karoliina Järvi. Kilpailutimme eri näyttöjärjestelmiä ja tutustuessa vaihtoehtoihin pidimme erityisesti iDiDin monipuolisuudesta ja helppokäyttöisyydestä. 

 

Osa sisällöstä ajastetaan näkymään kaikkiin Akateemisen myymälöihin, osa vain tietyn myymälän tietylle näytölle.

 

Ajansäästöä ajastuksilla

Uuden järjestelmän ominaisuudet erottuivat käytössä nopeasti edukseen. Esimerkiksi ajastamisen ansiosta sisällön esittämisen loppuminen ei ole enää oman muistin varassa, järjestelmä kun lopettaa esittämisen automaattisesti sille määriteltynä hetkenä.

– Erityistä kiitosta iDiDissa ansaitsee ajastamisen helppous! Järjestelmä mahdollistaa kampanjakohtaisten mainosten suunnittelun ja toteutuksen myymälöidemme eri tarkoituksiin. Näin voimme kerralla suunnitella ja ajastaa mainokset hyvissä ajoin näytöillemme tarkasti haluamaamme ajankohtaan. Pystyn myös hallinnoimaan kaikkia ketjun infonäyttöjen sisältöjä saman aikaisesti. 

Kiitosta keräävät myös hankintaprosessi sekä käyttöönoton kynnystä madaltavat maksuttomat koulutukset.

– Koko iDiD-järjestelmän hankinta sujui ensi kontaktista asti mutkattomasti. Ja kiitos koulutusten, opimme myös nopeasti järjestelmän käytön, toteaa Karoliina tyytyväisenä.






Ajankohtaiset tapahtumatiedotteet vuorottelevat erilaisten mainosten kanssa myymälöiden näytöillä ennalta määriteltyjen ajastusten mukaisesti.

 

 

Erityistä kiitosta iDiDissa ansaitsee ajastamisen helppous!


Karoliina Järvi

Visual Merchandiser, Akateeminen Kirjakauppa

Kiinnostuitko? Kysy lisää jälleenmyyjiltämme.

Löydä asiantuntevat kumppanimme läpi Suomen. 

Toteutuksia

Rukan kävelykyläyhdistys

- Näyttävää viestintää reaaliajassa Rukan matkailijoille

Rukan kävelykyläyhdistys

Jyväskylän kaupunki

- Tilaa ajatuksillesi

Jyväskylän kaupunki

Tampereen seudun ammattiopisto Tredu

- Ammattitaitoista infonäyttöviestintää

Tampereen seudun ammattiopisto Tredu
Katso lisää

iDiD digital signage

Haarlankatu 4 A
33230 Tampere

010 281 4350
info@idid.fi

Osallistu demotiistaihin

Maksuton 20 minuutin demo tarjoaa kattavan tietopaketin infonäytöistä, niiden eduista sekä iDiD-infonäyttöjärjestelmän esittelyn.