Skip to the content

Teatraalista tiedotusta

Tampereen Teatteri on toinen Tampereella toimivista suurista teattereista, joka aloitti toimintansa jo vuonna 1904. Tampereen Teatterin infonäyttöjärjestelmän uudistuksessa uudeksi järjestelmäksi valikoitui Kulttuurimyymälä Aplodin käyttäjien kehuma iDiD.

Yhteistyömme Tampereen Teatterin kanssa alkoi kesällä 2014, kun Teatterin kivijalkaan Hämeenkadulle avattiin uusi teatteri- ja matkailijaväkeä palveleva kulttuurimyymälä Aplodi. Saman vuoden syksyllä ajankohtaiseksi tuli myös teatterin oman aiemmin käyttämän infonäyttöjärjestelmän päivittäminen vastaamaan sekä päänäyttämön, Frenckelin että lavastamon nykyisiä viestinnällisiä tarpeita.

Kulttuurimyymälä Aplodissa iDiD-järjestelmä on alusta alkaen ollut tehokkaassa käytössä ja tyytyväisten käyttäjien palaute olikin omiaan helpottamaan teatterin hankintapäätöstä. Kuten Tampereen Teatterin myynti- ja markkinointipäällikkö Heikki Ihanamäki palautteessaan totesi: "iDiD = helppoa, yksinkertaista ja nopeaa!".

Vuoden 2016 alussa ajankohtaiseksi tuli uusia suojellun rakennuksen katolla vuosikausia palvelleet valotaulut vaihdettiin uusiin, päivitettiin myös ne LED-aikaan. Uuden tekniikan avulla näytöillä on nyt värikkään sisällön lisäksi myös animaatioita ja liikkuvaa kuvaa.

Sijaintinsa vuoksi LED-taulujen vaihtaminen teatterin katolle oli useimpia muita projekteja vaiheikkaampi. Koska ydinkeskusta on arvomiljöö ja teatterirakennus lisäksi suojeltu kohde, taulujen vaihto vaati normaalia enemmän suunnittelua. Keskustelujen päätteeksi uusiksi näytöiksi valikoitui kaksi kooltaan viiden metrin levyistä ja puolitoista metriä korkeaa LED-näyttöä, joista yksi avautuu Keskustorin ja toinen Tammerkosken suuntaan. Riittävien valmistelujen jälkeen näytöt asennettiin paikalleen tammikuun loppupuolella ja otettiin käyttöön jo saman viikon aikana.

Uudet infonäytöt tarjoavat vaikuttavan tavan markkinoida aivan kaupungin keskustassa, kun vanhojen valotaulujen tekstimuotoisten sisältöjen lisäksi näyttöihin saa nyt värikuvia, animaatiota ja videoita. Infonäytöillä mainostetaan näkyvästi teatterin omaa tuotantoa, minkä lisäksi niihin myydään mainostilaa ulkopuolisille. LED-Projekti toteutettiin yhteistyössä kumppanimme Profilightin kanssa.

Sisäistä ja ulkoista viestintää

Tampereen teatterilla osa näytöistä on valjastettu henkilökunnan sisäiseen viestintään. Näin varmistetaan, että esimerkiksi toimistoväellä, puvustamolla, lavastamolla ja näyttelijälämpiöissä viesti kulkee kaikille. Ulkoinen viestintä jalkauttaa markkinointitiedotteet ja viestit Teatterin eri huoneissa niin pääteatterilla kuin Frenckellin yksikössä.


Tampere Teatteri 5-iDiDcasewebFHD.jpg
TT-lampiocontent.jpg
TT-henkilokunta.jpg
Tampere Teatteri 3-iDiDcasewebFHD.jpg
Tampere Teatteri 6-PPTfullscreen.jpg
iDiD_Tampereen-Teatteri-iDiDcasewebFHD.jpg
Tampere Teatteri 2-iDiDcasewebFHD.jpg
Tampere Teatteri 1-iDiDcasewebFHD.jpg

iDiD = helppoa, yksinkertaista ja nopeaa!

Heikki Ihanamäki - Myynti- ja markkinointipäällikkö

Muita samanlaisia

Jämsän kaupunki, Kirjastotoimi

- Elämäsi tarina kirjoissa ja kansissa

Jämsän kaupunki, Kirjastotoimi

Sydänsairaala

- Hyvää hoitoa ja mielenrauhaa

Sydänsairaala

Porin Ässät

- Isomäen valtiaat

Porin Ässät

Tammer Brands

- Osa kuluttajan arkea

Tammer Brands

Säästötalo Äijäpark

- Liikuteltavaa mainontaa

Säästötalo Äijäpark
Tampereen teatteri
Tampereen teatteri - Frenckell-näyttämö

Tiistai on nyt demopäivä

Tiesithän, tiistaisin tarjolla tiiviisti tietoverkossa: iDiD-demohetki.